Plastyka dziecięca VII - piątek - 15:30-17:00 - Marta Markuszewska

Piątek - 15:30-17:00

Pałac Młodzieży

Prowadząca- Marta Markuszewska

Rocznik: 2011-2015

Program pracy zajęć plastycznych „FABRYKA  TWÓRCZYCH ZDARZEŃ” został napisany z myślą o wychowankach w wieku 6-15 lat. Wśród nich znajdują się również uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz uczniowie posiadający opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajęcia prowadzone są dla uczniów, których interesuje ta forma aktywności oraz czerpią satysfakcję tworząc różnego rodzaju wytwory plastyczne, czasem plastyczno-techniczne. Organizując zajęcia, kierowałam się głównie naturalną ciekawością dziecka do świata. Poprzez uczestnictwo w zajęciach, uczniowie zdobywają wiedzę na temat wybranych technik plastycznych oraz zasad kompozycji prac. Odkrywają swoje zainteresowania i pasje. Za pośrednictwem twórczej ekspresji plastycznej dziecko gromadzi doświadczenia zarówno poznawcze, jak i twórcze. W procesie tworzenia doznaje silnych przeżyć, które nie tylko wynikają z samego działania, lecz także z możliwości wyrażenia środkami plastycznymi własnych myśli i uczuć. Zajęcia będą odbywać się raz w tygodniu w podziale na 2 grupy. Zawarte w planie pracy treści mogą być modyfikowane przez nauczyciela z uwzględnieniem indywidualnego poziomu zdolności artystycznych dzieci. Cele główne Rozwijanie zdolności, wrażliwości, wyobraźni i twórczego myślenia uczniów. Rozwijanie możliwości twórczych w pracy z różnymi materiałami. Pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia i cieszenia się uzyskanym efektem. Cele szczegółowe: rozwijanie wyobraźni, twórczej aktywności oraz ekspresji plastycznej dziecka; budzenie poczucia odpowiedzialności i satysfakcji z wykonanej pracy; rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych; rozładowanie trudnych emocji u dzieci oraz wyzwalanie pozytywnych emocji umożliwiających optymalne wykorzystanie możliwości rozwojowych dzieci; doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i skupienia na danym zadaniu; uczenie się spędzania wolnego czasu w sposób twórczy; rozwijanie zmysłu estetyki i potrzeby tworzenia; poznanie nowych technik plastycznych; rozwijanie umiejętności manualnych uczniów; wyrabianie umiejętności organizowania warsztatu własnej pracy, ekonomicznego wykorzystania materiałów; rozwijanie i wspieranie poczucia własnej wartości; wdrażanie do pracy zespołowej.