Zasady rekrutacji do Pałacu Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie
na rok szkolny 2024/2025

 

§ 1.

Zasady rekrutacji kandydatów na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej określa ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz.59 z późn. zm.), rozporządzenie MEN z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r., poz. 610) oraz Uchwała nr XLIII/832/17 Rady Miasta Olsztyna z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w Pałacu Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie (Dz. Urz. woj. warm.– maz. z 2018 r. poz. 433). 

 

§ 2.

Ilekroć mowa o poniższych zagadnieniach, należy przez to rozumieć::

  1. System elektronicznego naboru – platforma elektroniczna wspomagająca procedurę zapisu kandydata na zajęcia prowadzone w Pałacu Młodzieży, umożliwiająca składanie wniosków w trybie całorocznym, porządkująca jednocześnie składane wnioski w oparciu o ustalone kryteria.

  2. Wniosek – dokument sporządzony w formie elektronicznej, generowany za pomocą systemu elektronicznego naboru przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata lub pełnoletniego kandydata, zawierający:

  1. imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia oraz numer PESEL kandydata lub w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata,

  2. imiona i nazwiska rodziców kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego – imiona rodziców,

  3. adres miejsca zamieszkania rodziców i kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego – adres miejsca zamieszkania kandydata,

  4. adres poczty elektronicznej rodziców kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego – adres poczty elektronicznej kandydata,

  5. numer telefonu rodziców kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego – numer telefonu kandydata,

  6. wypełnioną tabelę kryteriów punktowych,

  7. zgodę na przetwarzanie przez Pałac Młodzieży danych, o których mowa we wniosku wyłącznie w związku z rekrutacją oraz w zakresie i w celu zapewnienia kandydatowi bezpieczeństwa i prawidłowej opieki,

  8. oświadczenie o prawdziwości i zgodności ze stanem rzeczywistym danych zawartych we wniosku.

  1. Pałac Młodzieży – placówka wychowania pozaszkolnego, której organem prowadzącym jest Miasto Olsztyn, działająca na podstawie statutu.

  2. Dyrektor – osoba kierująca i zarządzająca Pałacem Młodzieży.

  3. Kandydat – pełnoletni/ niepełnoletni kandydat, który ubiega się o przyjęcie do Pałacu Młodzieży.

  4. Rodzic – oznacza również opiekuna prawnego niepełnoletniego kandydata.

  5. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej – osoba powołana przez Dyrektora do kierowania pracami Komisji Rekrutacyjnej.

§ 3.

  1. Kandydatami na wychowanków Pałacu są zamieszkałe na terenie Gminy Miasta Olsztyn dzieci przedszkolne, które ukończyły 3 rok życia, dzieci i młodzież szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, nie dłużej niż do ukończenia nauki w szkole.

  2. Kryteria wiekowe przyjęte w systemie rekrutacyjnym są oparte na dacie urodzenia kandydata.

  3. Kandydatami na wychowanków Pałacu mogą być również spoza Olsztyna – dzieci przedszkolne, dzieci i młodzież szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nie dłużej niż do ukończenia nauki w szkole – przyjmowane do placówki, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego (w tym postępowania uzupełniającego) placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami na zajęcia. 

§  4.

Rekrutacja odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego przez stronę internetową www.palac.olsztyn.eu 

 

§  5.

Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia organizowane przez Pałac przeprowadza się na wolne miejsca, na wybrane zajęcia organizowane przez placówkę. 

 

§  6. 

Kandydata do Pałacu zamieszkałego w Olsztynie przyjmuje się na wniosek złożony w formie formularza przez rodziców/prawnych opiekunów kandydata lub kandydata pełnoletniego.  Wniosek złożyć należy tylko raz.

 

§ 7.

W terminach określonych harmonogramem rekrutacji rodzice/prawni opiekunowie lub kandydaci pełnoletni wypełniają   wniosek o przyjęcie do placówki. 

 

§ 8.

  1. Postępowanie rekrutacyjne do Pałacu, uwzględniając kryteria wymienione w § 9, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza jej przewodniczącego. 

  2. Komisja, o której mowa w ust. 1, po ustalonym terminie składania wniosków o przyjęcie na zajęcia przeprowadza, postępowanie rekrutacyjne, w wyniku którego podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do placówki, listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do placówki lub informację o liczbie wolnych miejsc oraz sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego. 

§ 9.

  1. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w §3 ust. 1, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: Kryteria, o których mowa w ust. 1, mają jednakową wartość – po 14 punktów.

    • wielodzietność rodziny kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego, 

    • niepełnosprawność kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego, 

    • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata niepełnoletniego, 

    • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata niepełnoletniego, 

    • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata niepełnoletniego, 

    • samotne wychowywanie kandydata niepełnoletniego w rodzinie, 

    • objęcie kandydata niepełnoletniego pieczą zastępczą, 

Dokumenty potwierdzające kryteria, o których mowa w ust. 1, należy dołączyć do wniosku. Wykaz dokumentów znajduje się w załączniku 1.

  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone w uchwale nr XLIII/832/17 Rady Miasta Olsztyna z dnia 20 grudnia 2017 r. tj.:

Dokumentami potwierdzającymi kryteria, których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, są kserokopie (skany, zdjęcia – przesłane na adres rekrutacja@palac.olsztyn.eu dyplomów lub zaświadczeń potwierdzających osiągnięcia kandydata. 

  1. W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów oraz w sytuacji braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium

  2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego pod uwagę brane jest rodzeństwo kandydata, które było lub jest uczestnikiem zajęć pracy pozaszkolnej, do której złożono wniosek. Przydzielając 4 pkt rodzeństwu.

§ 10.

  1. W pierwszej kolejności do Pałacu kwalifikowani są kandydaci, którzy mieszkają w Olsztynie i uzyskali największą liczbę punktów. 

  2. System zapewnia kandydatowi, który uzyska wystarczającą liczbę punktów, zakwalifikowanie się do Pałacu.

  3. Kandydat zostanie przyjęty do Pałacu w przypadku uzyskania wystarczającej liczby punktów i po potwierdzeniu woli przyjęcia do placówki. 

 

§  11.

  1. Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do Pałacu oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do Pałacu lub informacji o liczbie wolnych miejsc nastąpi z zachowaniem terminu określonego harmonogramem rekrutacji.

  2. Rodzice/opiekunowie kandydata niepełnoletniego lub kandydat pełnoletni, który został umieszczony na liście zakwalifikowanych do Pałacu są zobowiązani, z zachowaniem terminu określonego harmonogramem rekrutacji, do potwierdzenia woli uczestniczenia w zajęciach  w postaci przesłania zwrotnego maila na adres rekrutacja@palac.olsztyn.eu  

  3. Dzień podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.  

  4. W terminie 7 dni od dnia, o którym mowa w ust. 3, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do placówki.

  5. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. 

  6. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Pałacu odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.  

  7. Dyrektor Pałacu rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 5, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.  

§ 12.

  1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Pałac nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor Pałacu przeprowadza postępowanie uzupełniające stosując przepisy niniejszego regulaminu.

  2. Komisja rekrutacyjna przyjmie kandydata do Pałacu, jeżeli w wyniku postępowania uzupełniającego kandydat zostanie zakwalifikowany oraz złoży wymagane dokumenty.

  3. Ogłoszenie wyników postępowania uzupełniającego nastąpi w terminie określonym harmonogramem rekrutacji. 

§ 13.

Po zakończeniu rekrutacji Pałac przyjmuje wychowanków na wolne miejsca lub zwolnione miejsca w pracowniach w ciągu roku szkolnego od 01.09.2024r.-30.03.2025r.

 

§ 14.

  1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym kandydat do Pałacu jest jego wychowankiem.  

  2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Pałacu, przez okres roku. 

  

§ 15.

Osoby, które w wyniku postępowania rekrutacyjnego (w tym uzupełniającego) nie zostaną przyjęte do danej pracowni z powodu braku miejsc, trafiają na listę oczekujących i mogą zostać przyjęte w okresie 1.09.2024–31.03.2025 w przypadku zwolnienia się miejsc w tej pracowni. Osoby takie mają wówczas pierwszeństwo (niezależnie od liczby punktów) w stosunku do osób, które złożą wniosek w okresie 1.09.2024–31.03.2025.

 

§ 16.

PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKÓW I PRZYJĘCIA NA ZAJĘCIA
W PAŁACU MŁODZIEŻY

  1. Wniosek składa się na konkretne zajęcia szczegółowo opisane na stronie internetowej Pałacu Młodzieży.

  2. Rodzic/pełnoletni kandydat, przed wypełnieniem wniosku składa oświadczenie, że zapoznał się z przepisami niniejszego regulaminu i je w całości akceptuje.

  3. Możliwości złożenia wniosku:

  1. wniosek wydrukowany, pod którym rodzic/pełnoletni kandydat składa podpis, a następnie:

  1. wysyła tradycyjną pocztą lub kurierem na adres „Pałac Młodzieży – rekrutacja,
    ul. Emilii Plater 3 10-562 Olsztyn”;

  2. składa w sekretariacie w budynku Pałacu Młodzieży.

W przypadku złożenia wniosku wydrukowanego należy złożyć podpisy zarówno pod wnioskiem, jak i oświadczeniami, które wygenerują się na wydruku (jeśli takie wystąpią).

  1. wniosek elektroniczny (ePUAP)– wniosek jest generowany jako plik PDF z systemu rekrutacji (nie wymaga drukowania, ręcznego podpisywania oraz skanowana) i jest przesyłany jako załącznik do pisma wysłanego do Pałacu Młodzieży poprzez platformę ePUAP zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie internetowej Pałacu Młodzieży.

  2. wniosek podpisany elektronicznie – wniosek jest generowany jako plik PDF z systemu rekrutacji (nie wymaga drukowania, ręcznego podpisywania oraz skanowana), a następnie podpisany podpisem elektronicznym przy wykorzystaniu powszechnie dostępnych aplikacji i przesłany jako załącznik na adres poczty elektronicznej rekrutacja@palac.olsztyn.eu.

  1. W przypadku wniosku elektronicznego (ePUAP) lub podpisanego elektronicznie uznaje się, że podpis elektroniczny dotyczy zarówno wniosku, jak i wszystkich oświadczeń (jeśli takie wystąpią).

  2. Po założeniu konta w systemie, system elektronicznego naboru wysyła wiadomość e-mail z linkiem weryfikacyjnym na podany we wniosku adres poczty elektronicznej, który należy potwierdzić celem zakończenia pierwszego etapu procedury rejestracyjnej. Wniosek zmienia wtedy status z „NIEZWERYFIKOWANY E-MAIL” na „NOWY”. Brak potwierdzenia linku weryfikacyjnego w czasie do 24 godzin od daty wprowadzenia danych jest jednoznaczny z nieprawidłowym przeprowadzeniem procesu rejestracyjnego, co w konsekwencji skutkuje usunięciem wniosku z systemu elektronicznego naboru.

  3. Wydrukowany formularz wniosku z podpisem rodzica/pełnoletniego kandydata lub wniosek przesłany elektronicznie należy złożyć w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji jedną z metod wymienionych w ust 16 pkt.3. Po złożeniu wniosku w Pałacu Młodzieży oraz po zweryfikowaniu danych, wniosek otrzymuje status: „ZAKWALIFIKOWANY” (zakwalifikowany do systemu elektronicznego naboru). Niezłożenie wniosku w w/w terminie skutkuje automatycznym nadaniem statusu „NIEZAKWALIFIKOWANY”. Taki wniosek nie jest dalej rozpatrywany.

  4. Rodzic/pełnoletni kandydat po wprowadzaniu numeru PESEL kandydata i unikalnego hasła zabezpieczającego może na bieżąco śledzić pozycję kandydata na liście oczekujących. W przypadku utraty (zapomnienia) hasła, system elektronicznego naboru umożliwia odzyskanie hasła po wprowadzeniu numeru PESEL kandydata oraz podaniu adresu e-mail, na który zostanie przesłany link umożliwiający ponowne wygenerowanie hasła i zalogowanie się do systemu.

  5. Po udanej rejestracji (po potwierdzeniu adresu e-mail), system naboru automatycznie dokonuje przyporządkowania wniosku do zajęć w Pałacu Młodzieży, który otrzymuje status „ZAREJESTROWANY”.

  6. Dyrektor lub upoważniony pracownik po przyjęciu kandydata na zajęcia dokonuje zmiany w systemie naboru elektronicznego statusu wniosku z „ZAREJESTROWANY” na „PRZYJĘTY”. W przypadku nie przyjęcia kandydata do danej grupy status kandydata zostanie zmieniony na „NIE PRZYJĘTY”.

  7. W przypadku wybrania we wniosku kilku grup o tej samej nazwie (z wyłączeniem kolejnego numeru grupy – identyczny program nauczania) Kandydat zostaje przyjęty wyłącznie do jednej grupy – do tej w której posiada najwyższą pozycję rankingową.

  8. W przypadku, jeśli liczba Kandydatów przyjętych do grupy (zarówno po rekrutacji głównej, jak i uzupełniającej) jest mniejsza od ilości wychowanków w grupie przewidzianej w statucie placówki Dyrektor zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia tej grupy – w takiej sytuacji status kandydata w danej grupie zostanie zmieniony na „SKREŚLONY”, a grupa zostanie usunięta z oferty placówki.

  9. Przyjęcia kandydatów w trakcie roku szkolnego będą realizowane przez Dyrektora wyłącznie w sytuacji pojawienia się wolnych miejsc.

§ 17.

  1. Do wybranych pracowni tanecznych w związku ze specyfiką realizowanych działań prowadzone jest badanie uzdolnień kierunkowych, co określone jest we wniosku rekrutacyjnym.

  2. Termin badania przydatności i skład komisji badania uzdolnień kierunkowych wyznacza dyrektor Pałacu Młodzieży.

  3. W skład komisji badania uzdolnień kierunkowych przeprowadzającej badanie przydatności wchodzi 3 nauczycieli Pracowni tematycznych, czyli tanecznych Pałacu Młodzieży.

  4. Skład komisji badania uzdolnień kierunkowych:

  1. przewodniczący komisji (nauczyciel prowadzący dane zajęcia, na które prowadzona jest rekrutacja)

  2. 2 innych nauczycieli Pracowni tematycznych działających w Pałacu Młodzieży.

  1. Komisja wystawia ocenę w punktach od 0 do 3 punktów za każde kryterium od każdego nauczyciela z 3 osobowego składu

  2. Komisja rekrutacyjna sporządza protokół, w którym wpisuje m.in. liczbę punktów z poszczególnych kryteriów.

  3. Badanie przydatności polega na sprawdzeniu:

  1. poczucia rytmu, wrażliwości muzycznej i predyspozycji ruchowych - szczegółowe kryteria:

  1. marsz, bieg i podskoki przy podkładzie muzycznym - poczucie rytmu;

  2. pamięć ruchowa;

  3. odtwarzanie prostego schematu rytmicznego - wcześniej wyklaskanego lub wystukanego.

  1. predyspozycji fizycznych - szczegółowe kryteria:

  1. postawa;

  2. ruchomość nóg w stawie biodrowym;

  3. budowa (podbicie) i elastyczność stopy;

  4. elastyczność kręgosłupa;

  5. skoczność.

§ 18.

  1. Sprawy sporne dotyczące funkcjonowania systemu zapisu elektronicznego będą rozstrzygane przez Dyrektora zgodnie z Ustawą Prawo Oświatowe.

  2. Dyrektor Pałacu Młodzieży przyjmuje kandydatów na podstawie:

    • wyników przeprowadzonego badania uzdolnień kierunkowych na wybrane zajęcia taneczne,

    • pozycji wynikającej z listy zakwalifikowanych, w miarę posiadanych miejsc.

  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednio przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 t.j. z późniejszymi zmianami)

  4. Zmiany do Regulaminu będą każdorazowo ogłaszane w sposób zwyczajowo przyjęty w Pałacu Młodzieży na stronie internetowej.

  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 16 kwietnia 2024r.

 

WYKAZ DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH KRYTERIA NABORU

DO PAŁACU MŁODZIEŻY W OLSZTYNIE

 

Lp

Kryterium

Dokument

1

wielodzietność rodziny kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (zob. załącznik 2)

2

niepełnosprawność kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego

Do wyboru:

orzeczenie o niepełnosprawności lub

o stopniu niepełnosprawności

orzeczenie równoważne

w rozumieniu przepisów ustawy z dn.

27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej

i społecznej oraz zatrudnianiu osób

niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2023 r.

poz. 100)

 

3

niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata niepełnoletniego

4

niepełnosprawność obojga rodziców kandydata niepełnoletniego

5

niepełnosprawność rodzeństwa kandydata niepełnoletniego

6

samotne wychowywanie kandydata niepełnoletniego w rodzinie

Do wyboru:

prawomocny wyrok sądu rodzinnego

orzekający rozwód lub separację

akt zgonu oraz oświadczenie

o samotnym wychowywaniu dziecka

oraz niewychowywaniu żadnego

dziecka wspólnie z jego rodzicem

(zob. załącznik 3)

 

7

objęcie kandydata niepełnoletniego pieczą zastępczą

dokument poświadczający objęcie

dziecka pieczą zastępczą zgodnie

z ustawą z 9.06.2011 r. o wspieraniu

rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.

Dz. U. z 2022 r. poz. 447)

 

8

udokumentowane osiągnięcia w dziedzinie zajęć

zaświadczenia, dyplomy i inne dokumenty

potwierdzające osiągnięcia w dziedzinie

zajęć, w których kandydat chce

uczestniczyć

 

 

Dokumenty należy dołączyć do wniosku w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem

przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata lub przez kandydata pełnoletniego.

Oświadczenia zawarte w załącznikach 2, 3 i 4 należy wydrukować, wypełnić i dołączyć w formie oryginału.